A coaching szemléletű vezetés alkalmazásának és előnyeinek a bemutatása. Célunk, hogy a tréning speciális szemléletet és eszközt nyújtson olyan vezetőknek, akikhez gyakran fordulnak mások segítségért, bátorításért, eligazításért. Olyan vezetőknek, akik látják a lehetőségeket az emberekben, és készek befektetni időt, energiát mások fejlesztésébe.
Célcsoport
Kiknek ajánljuk? A társadalom valamennyi szegmensében dolgozó hívő vezetőknek, akiknek fontos, hogy napról – napra jobb vezetőkké váljanak.
Tréning bemutatása
Milyen kérdésekre ad választ a tréning: Mi a coaching és mi a mentoring? Mi a különbség coaching és a mentoring között? Mennyiben hasonlítanak és mennyiben különböznek egymástól? Kinek lehet erre szüksége? Keresztény coaching és mentoring mitől más, mint a nem keresztény? Hogyan segíti elő a coaching szemlélet alkalmazása a vezetői munka hatékonyságát? A coaching és a mentoring filozófiája és az alkalmazásukhoz szükséges készségek, amelyeket a tréning fejleszt: Ítélkezés-mentes meghallás és visszajelzés. A kérdezés ereje és technikája. Az elfogadó, empatikus jelenlét. Hogyan tudunk segíteni valakinek úgy, hogy közben az életéért és döntéseiért folyamatosan nála maradjon a felelősség?
Napjainkban mérhetetlenül nagy szükség van arra, hogy az emberek eligazodjanak saját életükben, hogy felelős életet éljenek. Nagyon nagy szükség van érett, jellemes, felelős hívő vezetőkre.
A coaching szemléletű vezetés a következő fontos elemekről szól:
Partnerségről
Egyenrangúságról
Tiszteletről
Elfogadásról
A coaching egy olyan eszköztárat képes adni a cégvezetők kezébe, mellyel bármilyen váratlan helyzetben élhetnek - ezek olyan eszközök, melyek javítani fogják a mindennapi munkát, a saját és a kollégák elégedettségét.
A tréning módszertana
A coaching szemléletű vezetőképzés tréninget is az általános tréning gyakorlatnak megfelelően komplex, gyakorlat és tapasztalatorientált tanítási/tanulási formaként vezetjük. A résztvevők saját élmények útján szerzik meg az ismereteiket, saját viszonyulásuknak tudatosításával, és a többiekkel folytatott interakciók során dolgozzák fel, és a gyakorlás során rögzítik azokat. A tréning során megfelelő arányban vannak jelen az elméleti ismeretek, és az interaktív, kooperatív tanulási formák.